Szkoła Podstawowa nr 17

im. Małgorzaty Kozery-Gliszczyńskiej
w Pabianicach

ul. Warszawska 65

95-200 Pabianice

tel: (0-42)213-61-90

E-mail: sekretariat@sp17pabianice.edu.pl
facebook logo

MENU
bip logo

Kalendarz

Maj 2024
poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
29 kwietnia 2024 30 kwietnia 2024 1 maja 2024 2 maja 2024 3 maja 2024 4 maja 2024 5 maja 2024
6 maja 2024 7 maja 2024 8 maja 2024 9 maja 2024 10 maja 2024 11 maja 2024 12 maja 2024
13 maja 2024 14 maja 2024 15 maja 2024 16 maja 2024 17 maja 2024 18 maja 2024 19 maja 2024
20 maja 2024 21 maja 2024 22 maja 2024 23 maja 2024 24 maja 2024 25 maja 2024 26 maja 2024
27 maja 2024 28 maja 2024 29 maja 2024 30 maja 2024 31 maja 2024 1 czerwca 2024 2 czerwca 2024

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI – NIESAMOWITY PARK ROZRYWKI

https://www.facebook.com/watch/?v=602583331733778

       W ramach programu #LaboratoriaPrzyszłościod września 2022r. prowadzone są nowatorskie zajęcia z robotyki dla klasy drugiej piątej zastosowaniem  zakupionych pomocy dydaktycznych – klocków Lego education SPIKE Essential oraz aplikacji Lego SPIKE.

 

W I półroczu zajęcia były prowadzone raz w tygodniu w wymiarze 45 minut. 

Celem zajęć było:

  • rozbudzanie entuzjazmu uczniów
  • umożliwianie nauki poprzez praktykę i zabawę
  • rozwijanie zainteresowań i pasji
  • motywowanie do działania, w szczególności do nauki przedmiotów ścisłych i technicznych (STEAM)
  • nauka projektowania inżynieryjnego
  • nauka programowania i układania algorytmów
  • posługiwanie się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i aplikacjami komputerowymi zgodnie z ustalonymi zasadami
  • nabywanie pewności siebie, budowanie wiary we własne możliwości
  • rozwijanie umiejętności społecznych, takich jak: praca w grupie, komunikacja,
  • trening wytrwałości, kreatywności, samodzielnego myślenia
  • udział w projektach zespołowych

Zajęcia przebiegały przeważnie w następujący sposób:

  1. Wprowadzenie do zagadnienia.
  2. Zapoznanie z celem – gotową konstrukcją robota za pomocą zdjęć lub filmików.
  3. Konstruowanie prototypu robota – praca w parach.
  4. Podłączanie urządzeń elektronicznych.
  5. Programowanie robota.
  6. Porządkowanie klocków, zabezpieczenie konstrukcji.
  7. Testowanie i modyfikowanie algorytmu.
  8. Ulepszanie konstrukcji robota według własnych pomysłów.
  9. Zmienianie, udoskonalanie programu.
  10. Prezentowanie innym własnych robotów.
  11. Ewaluacja
  12. Zabawa
  13. Porządkowanie klocków.

W dniach 13 i 20 października zajęcia wpisały się w obchody Europejskiego Tygodnia Kodowania. Celem inicjatywy było propagowanie programowania i umiejętności cyfrowych wśród uczniów w ciekawy i interesujący sposób. Dzieci najpierw w swoich grupach modyfikowały program obsługujący robota-huśtawkę. Na kolejnych zajęciach konstruowały i testowały karuzelę – wirujące filiżanki.

Pracę dzieci systematycznie dokumentowali uczniowie koła artystyczno- medialnego wykorzystując sprzęt zakupiony  w projekcie LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Wszystkie umiejętności zdobyte podczas zajęć z robotyki posłużyły do przygotowania projektu grupowego „NIESAMOWITY PARK ROZRYWKI”. Pokaz konstrukcji i działania robotów odbył się 5 stycznia i  oglądali go uczniowie klas IV-VIII.

Powrót
X

Serwis używa plików cookies i podobnych technologii w celu świadczenia usług. Jeżeli nie zmienisz ustawień, pliki będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Więcej przeczytasz w polityce prywatności.