LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI – NIESAMOWITY PARK ROZRYWKI
https://www.facebook.com/watch/?v=602583331733778
W ramach programu #LaboratoriaPrzyszłościod września 2022r. prowadzone są nowatorskie zajęcia z robotyki dla klasy drugiej piątej zastosowaniem zakupionych pomocy dydaktycznych – klocków Lego education SPIKE Essential oraz aplikacji Lego SPIKE.
W I półroczu zajęcia były prowadzone raz w tygodniu w wymiarze 45 minut.
Celem zajęć było:
- rozbudzanie entuzjazmu uczniów
- umożliwianie nauki poprzez praktykę i zabawę
- rozwijanie zainteresowań i pasji
- motywowanie do działania, w szczególności do nauki przedmiotów ścisłych i technicznych (STEAM)
- nauka projektowania inżynieryjnego
- nauka programowania i układania algorytmów
- posługiwanie się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i aplikacjami komputerowymi zgodnie z ustalonymi zasadami
- nabywanie pewności siebie, budowanie wiary we własne możliwości
- rozwijanie umiejętności społecznych, takich jak: praca w grupie, komunikacja,
- trening wytrwałości, kreatywności, samodzielnego myślenia
- udział w projektach zespołowych
Zajęcia przebiegały przeważnie w następujący sposób:
- Wprowadzenie do zagadnienia.
- Zapoznanie z celem – gotową konstrukcją robota za pomocą zdjęć lub filmików.
- Konstruowanie prototypu robota – praca w parach.
- Podłączanie urządzeń elektronicznych.
- Programowanie robota.
- Porządkowanie klocków, zabezpieczenie konstrukcji.
- Testowanie i modyfikowanie algorytmu.
- Ulepszanie konstrukcji robota według własnych pomysłów.
- Zmienianie, udoskonalanie programu.
- Prezentowanie innym własnych robotów.
- Ewaluacja
- Zabawa
- Porządkowanie klocków.
W dniach 13 i 20 października zajęcia wpisały się w obchody Europejskiego Tygodnia Kodowania. Celem inicjatywy było propagowanie programowania i umiejętności cyfrowych wśród uczniów w ciekawy i interesujący sposób. Dzieci najpierw w swoich grupach modyfikowały program obsługujący robota-huśtawkę. Na kolejnych zajęciach konstruowały i testowały karuzelę – wirujące filiżanki.
Pracę dzieci systematycznie dokumentowali uczniowie koła artystyczno- medialnego wykorzystując sprzęt zakupiony w projekcie LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
Wszystkie umiejętności zdobyte podczas zajęć z robotyki posłużyły do przygotowania projektu grupowego „NIESAMOWITY PARK ROZRYWKI”. Pokaz konstrukcji i działania robotów odbył się 5 stycznia i oglądali go uczniowie klas IV-VIII.
Powrót