Szkoła Podstawowa nr 17

im. Małgorzaty Kozery-Gliszczyńskiej
w Pabianicach

ul. Warszawska 65

95-200 Pabianice

tel: (0-42)213-61-90

E-mail: sekretariat@sp17pabianice.edu.pl
facebook logo

MENU
bip logo

Kalendarz

Listopad 2024
poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
28 października 2024 29 października 2024 30 października 2024 31 października 2024 1 listopada 2024 2 listopada 2024 3 listopada 2024
4 listopada 2024 5 listopada 2024 6 listopada 2024 7 listopada 2024 8 listopada 2024 9 listopada 2024 10 listopada 2024
11 listopada 2024 12 listopada 2024 13 listopada 2024 14 listopada 2024 15 listopada 2024 16 listopada 2024 17 listopada 2024
18 listopada 2024 19 listopada 2024 20 listopada 2024 21 listopada 2024 22 listopada 2024 23 listopada 2024 24 listopada 2024
25 listopada 2024 26 listopada 2024 27 listopada 2024 28 listopada 2024 29 listopada 2024 30 listopada 2024 1 grudnia 2024

Procedura zmiany imienia szkoły

OPIS DZIAŁAŃ ZAPLANOWANYCH  W CELU REALIZACJI PROJEKTU POD NAZWĄ:

„ZMIANA IMIENIA SZKOŁY”

 DOTYCZY PROPOZYCJI ZMIANY PATRONA   

SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 17

  1. LUDWIKA WARYŃSKIEGO W PABIANICACH.

 

  1. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO PRAWNE
  2. Niniejsza procedura została opracowana przez Dyrektora Szkoły Podstawowej  Nr 17 w Pabianicach im. Ludwika Waryńskiego i podlega zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców i Samorząd Szkolny.
  3. Powodem zmiany imienia jest potrzeba uzyskania swoistej indywidualności i tożsamości oraz oparcia  działań wychowawczych na wartościach potwierdzonych życiem i działalnością Patrona, będącego wzorem dla uczniów naszej szkoły, a przede wszystkim wskazywanie uczniom autorytetów i wzorów do naśladowania. Taka potrzeba skłoniła dyrektora do podjęcia działań zmierzających do wyboru nowego patrona Szkoły Podstawowej w Pabianicach w związku ze zbliżającym się w roku 2015 jubileuszem 50-lecia szkoły. Propozycja zmiany imienia szkoły była kilkakrotnie sygnalizowana zarówno na posiedzeniach  rady pedagogicznej, jak i Rady Rodziców, jednak faktyczne działania były oddalane z powodu braku czasu i środków na ten cel. Obecnie zbliżając się do jubileuszu szkoły za 2 lata –proponuję połączyć działania jubileuszowe z działaniami zmierzającymi do nadania szkole nowego patrona – będącego autorytetem dla młodych ludzi – uczniów naszej szkoły.
  4. 3. Podstawą opracowania i przyjęcia Procedury jest Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół Dz. U. z 2001r. Nr 61 poz. 624 zpóźn. zm.
  5. Znaczenie Patrona szkoły.

Szkoła wychowuje przez wszystko, co stanowi szkołę. Nie można więc zredukować roli wychowawczej szkoły wyłącznie do programów wychowawczych, profilaktycznych czy też różnego rodzaju akcji.  Specyfiką pracy szkoły jest wytwarzanie dóbr duchowych, co wymaga odpowiedniej atmosfery psychicznej. Wychowanie, które jest procesem ciągłym, odbywa się w każdej sytuacji szkolnej. Bardzo pomocnym w procesie wychowania jest oparcie tegoż procesu o wzór osobowościowy patrona szkoły.

Ceremoniał szkolny, zwyczaje związane z patronem szkoły oraz przyjęta koncepcja wychowania powoduje, że szkoła ma swój „klimat”. Patronem szkoły powinien być wzór osobowy: autorytet moralny, wzór patriotyzmu, tolerancji, wzór zrozumiały dla młodego pokolenia i godny naśladowania. W pracę związaną z wyborem patrona angażują się uczniowie, ich rodzice oraz nauczyciele. Działania te winny jednoczyć wszystkie podmioty szkoły, wszyscy angażują się emocjonalnie w realizację zadania. Po osiągnięciu celu, tj. nadaniu szkole imienia, działania wychowawcze oparte na wzorcu, którym jest patron szkoły, stają się spójne.

Wybór patrona szkoły winien być wyborem zgodnym dokonanym przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski Na patrona szkoły wybrać należy osobę lub patrona zbiorowego, która będzie wzorem i autorytetem dla uczniów, nauczycieli i rodziców.

  1. Zapoznanie z Procedurą wyboru kandydata na patrona SP nr 17

       w  Pabianicach.

  1. Dyrektor Szkoły zawiadamia pracowników szkoły, uczniów i rodziców o podjęciu działań zmierzających do zmiany jej imienia oraz zaznajamia z wprowadzoną procedurą wyboru kandydata na patrona Szkoły Podstawowej nr 17 w Pabianicach. Zapoznanie z procedurą nastąpi poprzez sposób:

 – rada pedagogiczna- podczas wrześniowego posiedzenia rady 

 – rodzice podczas  pierwszego posiedzenia nowo wybranej Rady Rodziców SP17 

 – uczniowie na godzinach wychowawczych w klasach IV- VI i spotkaniach z wychowawcami w klasach I- III,

 – cała społeczność szkoły oraz społeczność lokalna na stronie internetowej szkoły i specjalnie utworzonej tablicy w szkole w dostępnym dla rodziców, uczniów i nauczycieli miejscu.

  1. Dyrektor szkoły powołuje, zarządzeniem, do 7 października 2013 r.zespół koordynujący do przeprowadzenia zmiany patrona szkoły. W skład zespołu wejdą:

–  dyrektor i wicedyrektor szkoły

– 3 przedstawicieli rady pedagogicznej (w tym opiekun samorządu szkolnego) –powołanie do zespołu przedstawicieli rady pedagogicznej odbędzie się podczas posiedzenia rady pedagogicznej zatwierdzającej plan nadzoru pedagogicznego (do 15 września 2013 r.)

– 3 przedstawicieli samorządu Uczniowskiego (po powstaniu nowego Samorządu Uczniowskiego do 23.09 2013 r.)

– 3 przedstawicieli Rady Rodziców (podczas pierwszego posiedzenia nowej Rady Rodziców – do 30 września 2013 r.)

  1. Zadaniem Zespołu Koordynującego jest wyłonienie kandydatów, zgłoszonych przez uprawnione osoby oraz opracowanie harmonogramu działań i ustalenie etapów realizacji projektu pod nazwą „Zmiana Imienia Szkoły”, następnie  zliczenie głosów z kart wyborczych oraz udokumentowanie tych czynności.  
  2. Pierwsze spotkanie powstałego Zespołu Koordynującego „Zmiany imienia szkoły” – odbędzie się do 11 października 2013 r. Spotkanie zorganizuje dyrektor szkoły, a powiadomienie całej społeczności szkolnej o rozpoczęciu działań tego zespołu nastąpi na forum szkoły podczas Dnia Edukacji Narodowej 14 października 2013 r.

 III. Regulamin wyboru patrona szkoły.

1.Szkoła Podstawowa nr 17 im. Ludwika Waryńskiego w Pabianicach  to placówka, która w 2015 roku będzie obchodziła  jubileusz 50-lecia swojego istnienia. Jest to szkoła z tradycją i wieloma osiągnięciami. Za dwa lata chcielibyśmy połączyć uroczystości jubileuszowe szkoły ze zmianą jej imienia. Od wielu lat trwały dyskusje zarówno podczas posiedzeń rady pedagogicznej, jak i zgłaszane przez Radę Rodziców o konieczności dokonania zmiany patrona szkoły na takiego, który byłby autorytetem dla uczniów, miał cechy ponadczasowe i był dla nich wzorem na dalsze życie.

Poprzez zmianę patrona szkoła:

– Uzyskuje swoistą indywidualną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół

– Promuje osobę patrona, jego postawę życiową  i dokonania

– Może oprzeć swoje działania wychowawcze na wartościach potwierdzonych życiem i działalnością patrona i ogólnie uznawanych przez społeczność

– Wzbogaca swoją obrzędowość związaną z patronem.

Wybór patrona to sprawa najwyższej wagi. Nie może to być wybór przypadkowy, nieuzasadniony. Kampania musi być przeprowadzona w sposób przemyślany i kontrolowany.

Przy wyborze społeczność szkolna (rodzice, uczniowie, nauczyciele, pracownicy szkoły) muszą kierować się rangą szkoły i rolą jaką odgrywa w środowisku. Imię szkoły powinno nawiązywać do historii lub współczesności regionu lub Polski, osiągnięć, ważnych kart historii lub zamiarów na przyszłość. Tylko aktywny udział i poważne podejście do sprawy wyboru patrona przez społeczność szkolną gwarantuje dumę i satysfakcję, z jaką przez lata będziemy nosili imię wybrane przez nas.

  1. Zasady wyboru patrona:
  • W wyborze bierze udział cała społeczność szkoły czyli uczniowie, rodzice, nauczyciele i pracownicy szkoły.
  • Wszyscy realizujemy projekt pod nazwą „Zmiana Imienia Szkoły”
  • Terminy realizacji poszczególnych etapów wyboru patrona ustala zespół  koordynujący  pod kierunkiem dyrektora szkoły
  • Dyrektor w porozumieniu z zespołem koordynującym wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację zadań szczegółowych.
  • Dyrektor kontroluje sprawny przebieg poszczególnych etapów i rozlicza odpowiedzialnych za ich realizację.
  • Protokoły z realizacji projektu „Zmiana Imienia Szkoły” wraz z propozycją imienia dla szkoły wyłonioną  drogą wyborów oraz wniosek o nadanie szkole imienia zostaną skierowane do organu prowadzącego .
  • Szkoła oczekuje na werdykt Władz Miasta.

 

  1. Oczekiwania od kandydatów na patrona.

Patronem może być wyłącznie osoba, której istnienie historyczne lub współczesne nie budzi wątpliwości. Podstawową przesłanką wyboru jest idea, aby wybrany patron był autorytetem dla uczniów. Wskazane jest, by proponowany patron nawiązywał do propagowanych w szkole idei tj. zdrowego stylu życia, umiejętności współżycia społecznego i współdziałania, pełnego szacunku, życzliwości i sprawiedliwości postępowania wobec ludzi oraz aby był zrozumiałym i stanowiącym wzór dla uczniów- czyli dzieci i młodzieży w wieku od 6 do1  13 lat. 

 

  1.  Warunki wykluczające kandydata na patrona.

 Kandydatem na patrona nie może być osoba, której:

  1. a) imię nosi już, któraś z pabianickich szkół
  2. a) prezentacja będzie powszechnie uznana za nieprzyzwoitą lub powszechnie uznana za nieetyczną,
  3. b) ocena wzbudza oczywiste kontrowersje, spory i podziały społeczne,
  4. c) zaprezentowane atuty, wiążą się wyłącznie z działalnością polityczną, religijną lub przestępczą.
  5.   KANDYDACI NA PATRONA
  6. Składanie propozycji na kandydata patrona:
  7. a) do złożenia propozycji uprawnieni są wyłącznie członkowie społeczności SP 17
  8. uczniowie, rodzice, nauczyciele oraz pracownicy,
  9. b) przez osobę zgłaszającą należy rozumieć pojedynczą osobę lub grupę osóbnp: klasę,  społeczność kilku klas itp.
  10. c) termin zgłoszeń będzie podany w harmonogramie, który ustali zespół koordynujący
  11. d) zgłoszenia będą przyjmowane w sekretariacie szkoły w godzinach jego urzędowania,
  12. e) zgłoszenie, dla spełnienia wymogów formalnych musi:
  • być przedstawione jako wydruk komputerowy oraz przesłany mailowo na adres szkoły, napisany w języku polskim na papierze formatu A4,
  • zawierać dane i podpis(y) osoby zgłaszającej kandydaturę,
  • uzasadnienie – dlaczego kandydat ma zostać patronem SP 17 w Pabianicach,
  • mieć załączone materiały, służące do prezentacji kandydata,
  1. Weryfikacja propozycji na kandydatów.

 Zespół Koordynujący, w terminie 4 dni od wyznaczonego dnia zakończenia składania wniosków dokona weryfikacji złożonych kandydatur. Weryfikacja polegać będzie na stwierdzeniu spełnienia wymogów określonych niniejszym Regulaminem. Przyjęcie oraz odrzucenie propozycji na kandydatów patrona zostanie udokumentowane w formie protokołu. Protokół winien zawierać uzasadnienie ewentualnego odrzucenia propozycji. Lista przyjętych propozycji na kandydatów zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń szkoły oraz na stronie internetowej.

  1. Wybór kandydata

 W wyborze kandydata na patrona może brać udział każdy członek społeczności szkolnej (uczeń, rodzic, nauczyciel, pracownik szkoły). Zarówno podczas składania propozycji kandydatów, jak i przy jego wyborze społeczność szkolna powinna kierować się charakterem i specyfiką szkoły. Należy wziąć pod uwagę przedział wiekowy uczniów, a co za tym idzie ich poziom wiedzy, rozwoju intelektualnego i emocjonalnego.

  1. PRZEBIEG PREZENTACJI KANDYDATÓW NA PATRONA

Prezentacja wyborcza kandydata polega na przedstawieniu przez osobę go zgłaszającą:

  1. a) osiągnięć, dorobku i charakterystyki,
  2. b) ewentualnych powiązań ze środowiskiem lokalnym szkoły lub miasta Pabianic,
  3. c) argumenty przemawiające za tym kandydatem, jako autorytetem dla uczniów.

W wyznaczonym harmonogramem terminie  na terenie szkoły umieszczone zostaną przygotowane prezentacje dotyczące kandydatów na patrona. W okresie tym wychowawcy klas, podczas godzin wychowawczych, zapoznają uczniów ze zgłoszonymi propozycjami omawiając każdą z nich i prowadząc dyskusje z uczniami.

 

  1. WYBORY KANDYDATA NA PATRONA SZKOŁY

Procedura wyboru patrona

  • W procesie wyboru imienia uczestniczą nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi, rodzice i uczniowie.
  • Każda społeczność przedstawia swoich kandydatów.
  • Nad przebiegiem wyboru patrona przez rodziców czuwa dyrektor, zespół koordynujący oraz przewodniczący Rady Rodziców.
  • Nad wyborem kandydatów na patrona szkoły przez uczniów czuwają wychowawcy klas, Samorząd Uczniowski pod kierunkiem opiekuna samorządu.
  • Propozycje zgłaszane przez nauczycieli, pracowników i  rodziców  gromadzi  wicedyrektor szkoły.

 Wybory są trzyetapowe.

ETAP I  Wybory kandydata przez poszczególne organy szkoły: uczniów, rodziców i nauczycieli pracowników szkoły.

 

Wybory kandydata na patrona przez uczniów.

Wychowawcy przeprowadzą lekcje wychowawcze na temat: W poszukiwaniu autorytetu; kto może być patronem szkoły? Zespół koordynujący będzie prowadził kampanię reklamującą akcje wybierania kandydatów na patrona szkoły. Na godzinach wychowawczych odbędą się dyskusje, prezentacje kandydatów na patrona szkoły. Uczniowie każdej klasy do terminu, jaki zostanie określony w harmonogramie prac nad zmianą patrona wytypują jednego kandydata, który uzyskał największą ilość głosów w głosowaniu klasowym. Przewodniczący klas sporządzi protokół z głosowania (formularz protokołu przygotuje Zespół koordynujący). Wyniki głosowania klas zgromadzi  koordynator,  wyniki zostaną ogłoszone na apelu szkolnymi i zamieszczone na tablicy ogłoszeń. W wyznaczonym terminie odbędą się wewnątrzszkolne wybory uczniów wyłaniające dwóch kandydatów na patrona, którzy uzyskali największą liczbę głosów. Za przeprowadzenie głosowania uczniów odpowiedzialni wychowawcy klas i koordynator, która sporządzi również protokół z przeprowadzonego głosowania.

Wybory kandydata na patrona przez nauczycieli i pracowników szkoły.

Na zebraniach zespołów przedmiotowych  w określonym w harmonogramie prac terminie pod kierunkiem przewodniczących przedstawione zostaną kandydatury z wyczerpującym uzasadnieniem. Drogą głosowania, większością głosów, każdy zespół wytypuje jedną propozycję. Jeżeli taką samą liczbę głosów uzyska kilku kandydatów, głosowanie zostanie powtórzone. Protokół z wyborów w zespole sporządzi przewodniczący. Zostanie sporządzona lista z propozycją kandydatów zespołów oraz dyrektora szkoły i wywieszona w pokoju nauczycielskim – odpowiedzialny za ten etap jest wicedyrektor szkoły. Propozycje wybranych kandydatów z uzasadnieniem zostaną przedstawione na specjalnym posiedzeniu Rady Pedagogicznej do terminu, jaki zostanie ściśle określony i tego dnia odbędą się wybory jednego kandydata nauczycieli i pracowników. Za przeprowadzenie głosowania nauczycieli odpowiedzialny – wicedyrektor szkoły, a pracowników obsługi odpowiada kierownik administracyjny. Komisja skrutacyjna przeliczy głosy i sporządzi protokół z wyborów, wskazując jednego kandydata, który uzyskał przewagę większością głosów i umieści wyniki na tablicy ogłoszeń.

Wybory kandydata na patrona przez rodziców.

Na listopadowym zebraniu Rady Rodziców (po zebraniach klasowych, na których rodzice będą mogli podawać swoje propozycje) odbędzie się dyskusja RR nad wyborem imienia. Zebrane zostaną najciekawsze propozycje z uzasadnieniem. Następnie drogą głosowania wybrany zostanie jeden kandydat. Odpowiedzialną za przeprowadzenie głosowania jest Przewodniczący Rady Rodziców. Komisja skrutacyjna przeliczy głosy i sporządzi protokół z wyborów, wskazując jednego kandydata, który uzyskał przewagę większością głosów, wyniki umieści  na tablicy ogłoszeń.

ETAP II     Prezentacja kandydatów

Zespół koordynujący we współpracy z wychowawcami i Samorządem Uczniowskim przygotuje na forum szkoły prezentacje kandydatów wybranych przez rodziców (1), nauczycieli i pracowników (1) oraz uczniów (2). Uczniowie pod opieką wychowawców przygotują plakaty informacyjne i gazetki w salach i na korytarzach, nauczyciele wygłoszą prelekcje oraz przeprowadzą lekcje wychowawcze. Działania te mają przybliżyć całej społeczności szkolnej sylwetki kandydatów na patrona.

Ogólnoszkolne wybory patrona.

         W wyznaczonym harmonogramem dniu odbędą się ogólnoszkolne, tajne wybory patrona szkoły spośród przedstawionych kandydatów na patrona. Uczestniczyć w nich będą uczniowie, nauczyciele, pracownicy i  rodzice.  Karty do głosowania przygotuje zespół koordynujący. Nad procedurą głosowania czuwać będzie Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem i zespół koordynujący. Wszyscy uprawnieni do głosowania będą oddawać głosy do przygotowanej urny w holu szkoły.

 

 

Wybór patrona.

1.Drogą tajnego głosowania spośród wszystkich zgłoszonych kandydatów społeczność  szkolna wybierze większością oddanych głosów jednego kandydata na patrona. Wybory zostaną przeprowadzone w  dniu określonym w harmonogramie działań. Przeliczeniem głosów i sporządzeniem protokołu z wyborów zajmie się komisja skrutacyjna w składzie: dyrektor, koordynator projektu, przewodniczący Rady Rodziców i przewodniczący Samorządu Uczniowskiego. Jeżeli taką samą lub zbliżoną liczbę głosów uzyska kilku kandydatów, głosowanie zostanie powtórzone. Spośród kandydatur z największą ilością głosów wybrany zostanie jeden, który uzyska najwięcej głosów.

 

  1. Karty do głosowania zostaną wydane za pokwitowaniem dla:
  2. a) pracowników szkoły – w sekretariacie szkoły
  3. b) uczniów – przez wychowawców,
  4. c) rodziców – przez komisję wyborczą.
  5. Na karcie znajdować się będą wszystkie przyjęte kandydatury na patrona.
  6. Każdy członek społeczności szkolnej ma prawo oddać 1 głos. Dwoje Rodziców jednego ucznia otrzymuje jeden wspólny głos. Jeżeli w szkole jest rodzeństwo, rodzice otrzymują tylko jedną kartę do głosowania. 

 

  1. Przebieg głosowania.

 Głosuje się przez postawienie znaku „X” w kratkach z lewej strony obok nazwiska kandydata.

 Głosy ważne  

Warunkiem ważności głosu jest oddanie głosu na nie więcej niż 1 kandydata. Głosuje się przez postawienie znaku „X” w kratce z lewej strony obok nazwiska 1 kandydata.

 Głosy nieważne

 Głos jest nieważny w razie:

  • oddania głosu na więcej niż 1 kandydata, czyli postawienia znaku „X” w kratkach obok nazwisk więcej niż 1 kandydata,
  • nieoddania głosu na któregokolwiek kandydata, czyli niepostawienia znaku „X” w kratce obok nazwiska któregokolwiek kandydata.

 Nieważne są karty inne niż ustalone lub nieopatrzone pieczęcią szkoły.

  1. W dniu głosowania Zespół Koordynujący dokona zliczenia oddanych głosów, a następnie sporządzi protokół z komisyjnego przeliczenia głosów.
  2. Za wybranego kandydata zostanie uznany ten, na którego zostanie oddanych najwięcej, ważnych, głosów.
  3. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej kandydatów równej liczby głosów, zostanie wyznaczony termin wyborów uzupełniających.
  4. Dyrektor szkoły w ciągu 5 dni od zakończenia zliczania głosów poda informację kto został wybrany kandydatem na patrona SP 17 w Pabianicach. Informacja ta zostanie wywieszona także na tablicach ogłoszeń dla rodziców, uczniów i nauczycieli oraz zamieszczona na stronie internetowej szkoły.
  5. Organy statutowe szkoły (Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców, Samorząd Szkolny) w drodze uchwały podejmą decyzję o wyborze kandydata.
  6. Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców, Samorząd Szkolny skierują wspólny wniosek, do Urzędu Miasta Pabianic o nadanie nowego imienia szkole. W dokumencie tym znajdzie się także wyczerpująca prezentacja sylwetki patrona.

ETAP III     Przygotowanie wniosku o zmianę szkole  imienia.

Po przeprowadzeniu głosowania i publicznym ogłoszeniu wyniku wyborów patrona, dyrektor sporządzi protokół z realizacji projektu „Zmiana Imienia Szkoły”. Dokument ten zostanie przekazany do Prezydenta Miasta Pabianic. Znajdzie się w nim także wyczerpująca prezentacja sylwetki patrona i uzasadnienie zmiany i wyboru imienia opracowane przez zespół koordynujący.

Poznajemy patrona szkoły.

         Po dokonaniu wyboru i zgłoszeniu kandydatury patrona w szkole będzie realizowane zadanie: ,,Poznajemy  patrona szkoły” (rok szk. 2014/2015). Realizacja tego zadania ma na celu przybliżenie postaci patrona i przygotowanie uroczystości nadanie szkole nowego imienia. Szczegółowy plan działań zostanie ustalony po ogłoszeniu wyniku wyborów, ponieważ musi on uwzględniać dokonania wybranej osoby/instytucji.

Kampania informacyjna.

Realizacji projektu, którego celem jest wybranie i poznanie patrona szkoły towarzyszyć będzie przez cały czas trwania akcja informacyjna. We wszystkich salach, na korytarzu  wyeksponowane zostaną gazetki i plakaty. Nad ich aktualizacją czuwać będzie zespół koordynujący. Harmonogram działań oraz inne związane z projektem informacje będą dostępne na internetowej stronie szkoły.

Uroczystość nadania imienia.

Scenariusz uroczystości nadania nowego imienia zostanie opracowany po akceptacji naszego wniosku przez  organ prowadzący szkołę.

 

 

Procedurę wyboru patrona opracowała dyrektor szkoły Ewa Bosiak

Procedurę pozytywnie zaopiniowała:

Rada Pedagogiczna w dniu  12.09.2013 r.

Rada Rodziców w dniu  30.09.2013 r.

Samorząd Uczniowski w dniu 01.10.2013 r.

 

 Procedura wchodzi w życie z dniem 01.10.2013 r.

 

Powrót
X

Serwis używa plików cookies i podobnych technologii w celu świadczenia usług. Jeżeli nie zmienisz ustawień, pliki będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Więcej przeczytasz w polityce prywatności.